Miniatury moja miłość... moja pasja...

Lubisz to? :-)

niedziela, 18 marca 2012

Marcel

Chciałabym dziś napisać coś osobistego. Dotyczy to mojej najbliższej rodziny. Moja siostra cioteczna urodziła synka. Było to 4 lata temu. Ma On na imię Marcel. Radość z Jego narodzin była wielka ale... Po pół roku życia Marcel zachorował. Jego mama nie wiedziała co się z Nim dzieje. Dziecko leciało przez ręce. Poszła do lekarza, a ten odesłał Ją z kwitkiem twierdząc, że jest zdrowy. Przeczucie matki mówiło Jej coś innego. Poszła do drugiego lekarza i ten skierował Ich do szpitala. W szpitalu okazało się, że Marcel ma w brzuszku dwukilogramowy nowotwór. Pół roczne dziecko - dwukilogramowy nowotwór! Cały Marcel ważył wtedy 8 kg... Natychmiast przyjęli Ich do Centrum Zdrowia Dziecka. Lekarze powiedzieli wprost: "nie ma szans". Jednak podjęli leczenie. Okazało się, że Marcel bardzo dobrze reaguje na chemię i nowotwór zaczął się zmniejszać. Nie mógł być operowany bo ... mieli Mu wyciąć pół brzuszka? Ile może się zmieścić w brzuszku półrocznego dziecka? Ale to jeszcze nie koniec dramatu. W szpitalu z Marcelkiem była zarówno Jego mama jak i ukochana babcia. Niestety w międzyczasie babcia odeszła...

Ale Marcelek wciąż żyje! Uwielbia pingwiny więc uszyłam Mu takiego (maskotka-poduszeczka):


Leczenie trwało i trwało i pomimo, że lekarze nie dawali szans Marcel przeżył i dziś ma 4 lata. Ile to znaczy matki, że Jej dziecko żyje już 4 lata pomimo, że lekarze nie dawali szans? Wie zapewne tylko Ona. Marcel wciąż nie jest wyleczony, choroba jest uśpiona i potrzebna jest ciągła opieka lekarska, badania i rehabilitacja.


Fachowo Jego choroba nazywa się tak:
Neuroblastomia w IV stopniu zaawansowania, nowotwór wieku dziecięcego, guz współczulnego układu nerwowego, umiejscowiony przy kręgosłupie, na naczyniach.
Ponieważ teraz jest czas rozliczeń z Urzędem Skarbowym i można 1 % przeznaczyć na szczególny cel zachęcam do wpłaty na konto fundacji do której należy Marcel.

Oto dane:
1% podatku PIT (28, 36, 36L, 37, 38)
OPP: Fundacja Dzieciom "Zdążyć z Pomocą"
KRS: 0000037904
koniecznie z dopiskiem (w rubryce CEL SZCZEGÓLNY, pole 126) 6823 KUREK MARCEL KACPER

Jeżeli chodzi o ewentualne wpłaty to dane: 
Fundacja Dzieciom "Zdążyć z Pomocą" 
ul. Łomiańska 5
01- 685 Warszawa 

Bank Pekao S.A. I O/Warszawa
41 1240 1037 1111 0010 1321 9362

tytułem: 6823 Kurek Marcel Kacper darowizna na pomoc i ochronę zdrowia

Strona internetowa Marcelka to: www.dzieciom.pl/6823


Bardzo proszę pomóżcie!

A może ktoś miałby ochotę uszyć coś dla Marcelka? Z przyjemnością zaprezentuję Wasze prace na moim blogu. 

Dzięki wielkie za wszelką pomoc.

 koronka

27 komentarzy:

  1. W gardle mnie ściska...Jak można napisać,że pingwin piękny przy tej historii...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aguś, dziś pingwin jest tłem zdjęciowym. Nie trzeba chwalić. Myślałam sobie, że zdjęcie przyciągnie ewentulanych zaglądających.

      Usuń
    2. Wiem,Kochana,ale nie sposób się nim nie zachwycić.

      Usuń
  2. Dużo zdrowia życzymy Marcelkowi i niech to okropne choróbsko zniknie - serce mi się kraja jak widzę lub słyszę o chorobach małych dzieci esz... Co oprócz pingwinków lubi Marcelek?
    POzdrawiamy

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, nie ma nic gorszego niż choroba dzieci, to fakt. Zapytam mamy Marcelka co On jeszcze lubi i dam znać
      :-)

      Usuń
  3. .....nie wiem, co napisać

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aniołku, nic nie pisać tylko pieniązki wpłacać, każda złotówka się licz :-)

      Usuń
  4. pingwinek piękny napewno sprawi duzo radości , buziaki i dużo sił i zdrowia

    OdpowiedzUsuń
  5. mieliśmy ten 1% przekazać na córeczkę koleżanki, ale mała potrzebuje tych pieniędzy na "tylko" rehabilitację, a tu potrzeba na walkę o życie - więc na nas Marcelek może liczyć :)
    a pingwin świetny- troszkę się zdziwiłam jak zobaczyłam pingwina w marcu, gdy za oknem wiosna ;)
    buziaki
    Kasia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kasiu, na kogo jak na kogo ale wiedziałam, że na Ciebie można liczyć.

      Usuń
  6. Dlaczego dopiero teraz o tym piszesz ?- wiele osób juz złożyło
    Pity - /m.in.i ja/ - szkoda, że nie wiedziałam o tym wcześniej -
    a może można pomoc w inny sposób?
    O pingwinie nie pisze bo jak zawsze wszystko co wychodzi z twoich rąk jest s u p e r .... Wanda

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wandziu, bo ja zawsze ze wszystkim spóźniona niestety, ech... :-(
      Można ewentualnie wpłacić na:

      Fundacja Dzieciom "Zdążyć z Pomocą"
      ul. Łomiańska 5
      01- 685 Warszawa

      Bank Pekao S.A. I O/Warszawa
      41 1240 1037 1111 0010 1321 9362

      tytułem: 6823 Kurek Marcel Kacper darowizna na pomoc i ochronę zdrowia
      Z góry dziękuję!

      Usuń
  7. Witaj-cóż napisać-mocno trzymam kciuki.Pit mam już złożony,ale nasz 1 % poszedł w podobne łapki:)W szyciu nie jestem najlepsza,ale jeśli na moim blogu jest coś co może spodobać się Marcelowi to z przyjemnościa to dla Małego Wojownika zrobię-daj tylko znać:)Pozdrawiam serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kasiu, ja nic nie chcę narzucać, dziecko ucieszy się z każdej zabawki ale wiem, że Marcelek oprócz pingwinów, lubi także: smoki, dinozaury, jaszczurki, węze, tygrysy, żabki oraz wszelkie smoki :-)

      Usuń
  8. Witam! Na pewno przekaże swój jeden procent i innych także namówię. Podziwiam bliskich no i samego maluszka życzę dalszej wytrwałości oby cała historia zakończyła się happy endem. Bardzo wierzę że tak będzie. Jeśli na moim blogu według Ciebie mogłaby się spodobać maluszkowi chętnie zrobię. Choć jestem amatorką w szyciu. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kwaituszku, tak jak napisałam pod poprzednim komentarzem, ja nic nie chcę narzucać ale że Marcelek oprócz pingwinów, lubi także: smoki, dinozaury, jaszczurki, węze, tygrysy, żabki oraz wszelkie smoki :-)
      Bardzo dziękuję Ci za pomoc!

      Usuń
    2. Witam, Chętnie coś podaruję dla Marcelka, to smutne gdy dzieci dotyka choroba. Zajmuję się haftem komputerowym na ręcznikach i pracach HAND MADE i trochę szyję. Czy to ma być dla chłopca czy też na aukcję dla niego ? Pozdrawiam, Hania z ARTniespodzianka

      Usuń
  9. Es un muñeco muy divertido.
    Besos

    OdpowiedzUsuń
  10. Jade do Polski i wplace prosto na podane przez Ciebie konto ( nie pracuje w Polsce i Pit,u nie moge przekazac), trzymam kciuki za duza pomoc i ciesze sie ze moge choc malenka kropelka w morzu potrzeb, przylaczyc sie do akcji...
    A pingwin? No po prostu rewelacyjny :):):)

    P.S. Najlepszy przyjaciel mojego syna ma na imie Marcel (Marcel ma juz 19 lat i tez mial raka ....) To tak na marginesie i jako iskierka nadziei, pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  11. Moniko - dziękuję za podany adres - Wanda

    OdpowiedzUsuń
  12. Jesli jest jeszcze jakas akcja na szycie zabawek, na rzecz Marcela...to oczywiscie sie przylaczam :)

    OdpowiedzUsuń
  13. matko...straszna choroba..dla matki, to koszmar...mam nadzieję, że Marcelek będzie całkiem zdrowy...:)
    dzieci nie powinny chorować...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, masz rację, dzieci nie powinny, zwłaszcza ONE...

      Usuń
  14. Koronko - to ja spróbuję pomóc. Serce mi stanęło.

    OdpowiedzUsuń
  15. Boże, tak strasznie mi przykro. Bardzo współczuję Marcelkowi i jego rodzinie. Okres rozliczania podatku już się skończył, ale może mogę pomóc szyjąc dla niego pingwinka? Tylko nie wiem, czy nadal je lubi. Lubi?

    OdpowiedzUsuń

Nie zawsze odpiszę na komentarze ale czytam je po 3 razy :-) Jeśli zależy Ci na odpowiedzi napisz proszę do mnie maila: koronka@wp.eu

Moje starsze posty zobaczysz tutaj:

Popularne posty

Tak lubię:

Tak lubię:

Zmęczona oglądaniem i czytaniem? Usiądź i odpocznij :-)

Zmęczona oglądaniem i czytaniem? Usiądź i odpocznij :-)
Mam nadzieję, że mnie znów odwiedzisz!